miércoles, marzo 29, 2017

EDUBLOGS

Os edublogs son aqueles weblogs donde o seu principal obxectivo é apoiar un proceso de ensinanza-aprendizaxe nun contexto educativo. Tanto a educación como os weblogs comparten unha característica fundamental: ambos conceptos poden definirse como procesos de construcción do coñecemento.
O desenvolvemento dos edublogs evolucionou como imitación ou reemplazo da clásica web do profesor que utilizaba este medio a modo de instrucción e materiais para os seus alumnos e alumnas. A motivación dende a aula para iniciar aos alumnos como autores de blogs sigue modelos de ensinanza clásica como cando o profesor suxire un tema na aula para que os alumnos miren sobre el.

A pedagoxía constructivista nútrese de aportacións sobre o aprendizaxe de distintas teorías: estudios cognitivos de Piaget, a relevancia da interacción social defendida por Vigostky e as corrientes da psicoloxía educativa que destacan a importancia do aprendizaxe significativo.
O constructivismo defende que o coñecemento é unha construcción do ser humano e que se realiza a partir dos coñecementos previos. Según esta pedagoxía constructivista, o profesor actúa como mediador, facilitando os instrumentos necesarios para que sexa o alumno quen constrúa o seu propio aprendizaxe.

As propias características dos weblogs fan desta ferramenta algo moi importante no seu uso dentro do modelo constructivista. Os blogs establecen un canal de comunicación informal entre o profesor e o alumno, promoven a interacción social, dotan ao alumno con un medio persoal para a experimentación do seu propio aprendizaxe e, son fáciles de asimilar basándose nalgúns coñecementos previos sobre tecnoloxía dixital.
Un exemplo da utilización do blog na miña aula, sería a creación deste para publicar actividades realizadas tanto na aula como fóra desta polos alumnos e, así, ter tamén comunicación coas familias.

No hay comentarios:

Publicar un comentario